diumenge, 21 de setembre del 2008

L'efecte òptic del drac

Avui hem celebrat l'aniversari de la Gemma. Per a donar-li els regals, (gairebé) sempre li faig fer una petita "prova" o activitat. Una d'elles era fet un retallable de paper que vaig trobar fa temps, gràcies a un vídeo del Youtube; aquest:


Quin gran efecte òptic! Un drac que et mira a qualsevol lloc que et situïs. Doncs l'hem construït i funciona! El podeu capturar de la imatge que acompanya el text (clicant per fer-lo més gran) o en aquests pdf's (drac verd, drac blau, drac vermell). Hem experimentat una mica amb el drac i podem donar un consell per a qui el vulgui fer: quan estigui construït, l'efecte es veurà correctament amb un sol ull (i l'altre tancat, no us el treieu pas!), ja que si el mirem amb els dos ulls obtenim una doble perspectiva que trenca l'efecte. De fet, al vídeo el veiem perfectament perquè les càmeres tenen una sola perspectiva.

Ah! I no feu com aquest, que l'ha construït malament...

6 comentaris:

Farbalà ha dit...

Realment impressionant un cop pilles el truc.

Recomanació: usar una bona pega...

Moltes gracies bitxu per tots els regals i per les bones estones que m'has fet passar, tan el cap de setmana com en els gairebé 4 anys que t'he tingut al costat!

T'estimu!! :P

Jansy ha dit...

Dafne, costa una mica al principi, perquè creus que s'ha de veure amb els dos ulls. I gràcies a tu!

Luke ha dit...

Jojojo m'encanten aquestes mamonades xD ja saps que sóc addicte a fer coses de paper! Em sona d'haver-lo vist aquest drac fa temps per internet!

Per cert Felicitats a la Gemma un altre cop xD, espero que el Wall-e segueixi viu!

Jansy ha dit...

Luke, papiroflèxia mola! Està molt bé el drac, t'ho recomano. I no pateixis, el WALL-E encara segueix viu!

Luke ha dit...

Doncs avui estic per fer el casc d'un soldat imperial, que és facilet de fer!

Luke ha dit...

Doncs mira al final no l'he fet XD m'ha fet mandra! No sé què collons em passa que veig els comentaris amb lletra a mida 8px i m'estic quedant cec :S