dilluns, 15 de setembre del 2008

La nit dels ignorants

Una nit de la setmana passada. Conduïa després d'un dia molt dur i estava realment cansat. Per ajudar a mantenir-me despert, vaig canviar el CD-MP3 del cotxe per la ràdio. Vaig posar Catalunya Ràdio. El que em vaig trobar em va sorprendre.

Fa 4 anys, un programa va desaparèixer de la graella de Catalunya Ràdio. "La nit dels ignorants" havia estat durant 17 anys (si no m'erro) emetent-se sense interrupció. De sobte, el programa va ser executat per a donar espai als programes d'esports. Era d'aquells programes marca de la casa, d'aquells que identifiquen a la cadena.

"La nit dels ignorants" és un programa que funciona, bàsicament, gràcies a la participació dels oients. És una fórmula senzilla: la gent planteja dubtes o preguntes que no sap resoldre i d'altres els contesten. Podríem dir que rutlla igual que ho fa un fòrum d'Internet, o com les cartes al director (aquelles absurdes cadenes de cartes...). Per això el nom del programa, perquè tots som ignorants. Com haureu imaginat, el programa ha tornat. Sense canvis, tal com era.

Cada nit es plantegen un fotimer de preguntes i, amb elles i les respectives respostes, se'n pot aprendre un munt. Tot un món de curiositats. Per exemple, com et mulles menys: caminant o corrent? O per què els punts del tennis es compten amb 0, 15, 30, 40?

Qui llegeixi això pot dir que no cal resoldre els dubtes en aquestes dates, ja que gràcies a Internet (i Sant Google) podem trobar qualsevol cosa. Però això no és cert. A Internet encara no hi és tot, i quan busquem una cosa molt precisa no la trobem gaire fàcilment (si és que la trobem). Cal dir que moltes preguntes es poden resoldre fàcilment amb el Google o amb la Wikipedia, però n'hi ha moltes altres de molt estranyes i que no es poden trobar.

Quina és la pregunta que més es repeteix al programa? Aquesta: "quina és la sintonia de "La nit dels ignorants"? Molt fàcil.


El programa s'emet a Catalunya Ràdio, cada nit de dimarts a dissabte de 1 a 3 de la nit. Al web oficial hi podem trobar algunes preguntes amb i sense resposta, així com també hi podem escoltar els últims programes.

4 comentaris:

Boirina ha dit...

Ai, m'has fet molt contenta!

Ara tinc un motiu vàlid i real per tornar a viure a Mallorca. Vaig passar tantes nits escoltant "La nit dels ignorants"... De fet, ahir tornant d'Astúries en cotxe vaig explicar al meu marit "aquell programa estrany" que escoltava fa anys.

Quina il·lusió, que el tornin fer!

Carol ha dit...

Ostres! Molt guai el descobriment! No coneixia per res aquest aquest programa, però pinta molt bé!

L'Efren, com viu tan lluny de casa meva, i com bon nòviu sempre em porta a casa, sempre acaba tard conduint, i li toca conduir per la A2 a les tantes de la nit. Normalment escoltem el PAP (Prohibit Als Pares, no allò de Ponte A Prueba, q és VOMITIU!), però clar, acaba d'hora! Ja li recomanaré aquest programa, a veure si li troba el gustillo ;)

Laia ha dit...

Però a part de que de vegades per internet costa trobar les coses, es manté l'essència, amb els programes de ràdio. Passar l'estona, descobrir curiositats, interactuar amb un altre, aportar-li el teu gra de sorra, aportar els teus coneixements i la teva ajuda quan pots... no sé, és més maco!

Miraré d'escoltar-lo un dia d'aquests!

Jansy ha dit...

Boirina, doncs sí, ja tens un motiu per tornar i escoltar "aquell programa estrany". Un programa molt agradable.

Carol, jo també escolto alguns cops el PAP (el català, també). "La nit dels ignorants" està força bé, tot i que no hi ha tant ritme, és més tranquil·let (oju no s'adormi l'Efren, que per l'A-2 a 80 per hora...).

Laia, la màgia de la ràdio, que en diuen. La ràdio té allò estrany que dóna caliu, com si fos de la família.