dimarts, 23 de setembre del 2008

Camí al Concurs

El diumenge 5 d'octubre es celebrarà el XXIIè Concurs de Castells de Tarragona. És la festa dels castells: 18 colles (en principi, les millors) lluitant per a guanyar el concurs, quedar en bon lloc o fer un bon paper, a més d'haver 130.000 € en premis. El Concurs de Castells es realitza cada dos anys, a la Plaça de Braus de Tarragona, un marc incomparable per a la reivindicació i per a gaudir de la festa castellera. Unes 15.000 persones es concentren en el recinte circular, que, enguany, estrenarà sostre (una cúpula que crearà un ambient més caldejat però menys assoleiat).

Aquests dies faré un repàs als monstres del món casteller (altrament anomenats "castells de gamma extra"). Donaré 4 dades de la història de cada castell, quines característiques tenen i un vídeo o fotografia que el representi. A vegades, les imatges no seran les de millor qualitat, però és el que hi ha disponible per Internet (s'haurà de canviar la tònica). Si algun casteller llegeix això i té o coneix algun vídeo de millor qualitat que els que penjo, li agrairia que m'ho fes saber.

Començaré dedicant els posts als castells de menys valor per acabar amb els que tenen més dificultat i amb aquells castells inèdits que no s'han coronat mai.

Intentaré ser el més concís possible i espero no equivocar-me en cap dada, tot i que les fonts són molt fiables. Us recomano veure els vídeos, alguns són molt espectaculars.

Tot això per a que quedi constància d'aquests castells i que sempre que parli d'algun d'aquests castells pugui haver una referència.

3 comentaris:

Farbalà ha dit...

Tincs mooooltes ganes d'anar, del que no tinc tantes però és de cremar-me com l'últim cop: tothom em mirava :S

Jansy ha dit...

Dafne, jo també en tinc moltes ganes, espero veure un concurs ben disputat. Aquest any no et cremaras tant, en principi!

Farbalà ha dit...

Si, si... Això dieu tots, però com em cremi voreu...