dissabte, 27 de setembre del 2008

5 de 9 amb folre

Nom complet: 5 de 9 amb folre
Nom abreviat: 5de9f
Valor al Concurs: 1470 punts carregat, 1764 punts descarregat
Primer intent: CJXT, Tarragona, 02,/10/1994
Primer carregat: Minyons de Terrrassa, Barcelona, 24/09/1995
Primer descarregat: CVXV, Valls, 27/10/1996
Carregat: 26 ocasions
Descarregat: 24 ocasions
Colles que l'han intentat: Colla Vella dels Xiquets de Valls, Castellers de Vilafranca, Minyons de Terrassa, Colla Joves Xiquets de Valls, Colla Jove Xiquets de Tarragona

El 5 de 9 amb folre és, de moment, el gamma extra que més colles l'han intentat. El requeriment bàsic per a poder-lo aconseguir és dominar el 5 de 8. L'execució no és gens fàcil: el tronc pateix moltíssim i les rebrincades que hi sorgeixen són difícils d'aturar. La colla que l'ha aconseguit coronar en més ocasions són els Minyons de Terrassa (10d, 9c), per davant de la Vella (6d, 9c), Vilafranca (7d, 6c) i la Joves (1d, 2c). També l'ha intentat la Colla Jove Xiquets de Tarragona en 5 ocasions, sense èxit.


El primer 5 de 9 amb folre descarregat del segle XX (Vella de Valls)

6 comentaris:

Sergi ha dit...

Ei, acabo d'arribar aquí a arrel de les votacions de c@ts, i és clar, jo que sóc casteller, m'he quedat molt sorprès pels darrers posts tan dedicats. És una bona prèvia pel concurs, sí, sí.

Què dir del 5d9f... és una bèstia de castell, una obra magna, el castell que tot casteller somnia fer... almenys jo... però abans encara espero el 5d8, tot al seu temps. És espectacular, però quan cau... una massacre. Nosaltres, en broma, a les estructures de 5 les solem anomenar 'it's raining men', per allò de la cançó. No m'ho tinguis en compte.

Per altra part, escolta, veig que al teu perfil hi diu 'casteller frustrat'? Què vol dir això? Si tens ganes de fer castells, tens moltes opcions, hi ha moltes colles, i totes necessiten gent. Així que només has de buscar la que més t'agradi, i mirar com arribar-hi. Nosaltres et rebríem amb els braços oberts...

Jansy ha dit...

Xexu, abans de res, benvingut. He suposat que ets dels Castellers de Barcelona, pel que dius en algun post (el que és de la sort, però no és de la sort). A mi el 5 és un dels que menys m'agrada, però no li trec pas mèrit, és un castellàs! Això de casteller frustrat és perquè la meva colla ha plegat (diguem-ne) i la veritat és que tinc ganes de fer castells però no sé pas a quina colla. Mentrestant em quedo com a aficionat.

Anònim ha dit...

Ep company, felicitats pel blog, realment impressionant. Només dir-te que igual com Vilafranca va inventar el 4 amb l'agulla, es podria dir que aquest castell el vam inventar la Jove de Tarragona, malgrat que no l'hem pogut carregar mai desgraciadament. De fet, encara es recorda quan els minyons venien a l'assaig per veure com ens ho féiem per quadrar el folre, i després van ser ells en comptes de nosaltres els primers en fer-lo :(

Salut!

Jansy ha dit...

Oriol Nicolau, tens força raó amb això de la invenció del 5de9f per part de la Jove de Tarragona, però no ho vaig esmentar ja que hi ha constància d'un 5de9f del 1883 (tot i que mai se sap...). No ho vau aconseguir, però sempre sereu una de les colles capdavanteres en el món casteller i això té molt mèrit.

Anònim ha dit...

Jansy, vine cap a Tarragona al carrer Santa Ana. Els Xiquets de Tarragona son collonuts i els hereders de la tradició castellera de la ciutat. Si vols fe bons castells, vine a fer pinya a una gran colla.

Un Xiquet de Tarragona

PD: M'agada molt el teu blog. El tinc a "Favoritos". Felicitats per la feina.

Jansy ha dit...

Anònim, els Xiquets de Tarragona són molt bona colla però em queden un pèl massa lluny! I me n'alegro que t'agradi el bloc, això fa pujar l'ànim!