dimarts, 29 d’abril del 2008

Sèries que enganxen

Som a l'època del Youtube i de les sèries que enganxen. Potser per algú altre va ser un altre moment, però per mi, el principi d'aquest fenòmen (almenys aquí a Catalunya) recau a l'aparició de "Perdidos". Sí, aquella sèrie tan estranya d'un avió que cau en una illa en la que els passatgers aprenen a sobreviure. Van fer la primera temporada a TVE quan encara no teníem clar el concepte de "temporada". Van deixar de fer la sèrie durant força temps i llavors va haver un punt en el que van começar a aparèixer moltes d'aquestes sèries que ens tenen enganxats.

Parlem d'Herois, d'Anatomía de Grey, de House, de Prison Break, Nip/Tuck,... És l'estil "El codi Da Vinci", comences a llegir capítols i en vols un altre, i després un altre, i un altre... I llavors et preguntes "quan començarà la nova temporada?".
Es diuen americans i ens tenen enganxats a les seves sèries. Està clar, els grans pressupostos fan miracles (el famós cas de l'avió de Perdidos).

Jo mateix estic enganxat a Prison Break, Herois (en català), 24 i Perdidos. Ho he pensat i crec que són les sèries que m'enganxen més perquè al final de cada capítol deixen la trama penjada. No les miro gaire, però em penso que l'efecte que produeixen els finals de capítols de House i Anatomía (per exemple) no és el mateix.

Però el que em sembla increïble és com han arrelat aquestes sèries a les nostres vides. Podem tenir converses entre amics sobre l'últim capítol o explicar el que sabem de la pròxima temporada.

I una curiositat, ja que m'agraden els premis cinematogràfics. Els Globus d'or són uns premis semblants als Oscar però amb les sèries de televisió incloses. Des del 2004, han guanyat el premi a millor sèrie dramàtica 24, Nip/Tuck, Perdidos, Anatomía de Grey i l'última és Mad Men (que encara no en sabem gaire cosa).

4 comentaris:

Carol ha dit...

A mi em té enganxada Porca Misèria (bé, quan la feien!:P) i Polònia, tot i aquest últim no és cap sèrie :P

Suposo que Porca Misèria compleix també aquesta norma de deixar-te amb l'intriga pel següent capítol. Deu ser aquest el trucu de l'almendrucu, així que si mai dirigeixo una sèrie de televisió, ja sé què he de fer.

Farbalà ha dit...

Doncs jo estic enganxada a totes!!!

Anònim ha dit...

De totes les series que he vist, la que m'ha agradat més amb diferencia es Perdidos. Qui anava a dir que d'un accident d'avió i la supervivencia dels passatgers en una "illa deserta", donès lloc a tanta trama. La veritat es que enganxa molt. La comences a mirar i no et dones compte del nivell de "friquisme" que has arribat a assolir sobre la serie cuan arribes a veure capitos emessos en EUA en anglès i subtitulats en espanyol, i anomenes la serie per el seu nom en anglès, Lost. Recomano a tothom que no l'hagi vist que la miri, però això si, cuan la començeu a mirar, estereu "perduts".

Jansy ha dit...

Carol, ostres, Porca també em tenia enganxat, tot i que no tots els capítols tenien el mateix nivell d'addicció.

Dafne, ja ho sé, ja que estas enganxada a totes les sèries, tot i que et falta Perdidos i 24 (aquesta te la perdono perquè ningú la mira).

Man1, parla el freaky de Lost, sí senyor. De fet, ets la persona que conec que més ràpidament s'ha menjat totes les temporades de Perdidos. Increïble!