dimarts, 8 d’abril del 2008

Resumir Internet

Demà és l'últim dia que treballo. Durant dos mesos, he fet 4 hores setmanals d'informàtica per a gent gran. Jo era el formador (es veu que som formadors, no professors... deu sonar infantil això de professor) del curs d'Internet. Tinc una guia per anar seguint, tot i que a vegades té errors i no es pot seguir del tot.

Demà és l'últim dia i avui he hagut de fer allò que els hi vaig prometre que faria: una llista de totes les webs que hem utilitzat durant el curs més les webs que jo trobo útils. Que si cercadors, que si premsa gratuïta, diccionaris, traductors, correu electrònic, cinema, televisió, servicaixa, descarregar programes, vídeos... bufff quantes webs, i les que em deixo! Com es pot resumir Internet en dues pàgines de Word?

Els hi he fet un resum dels dubtes i errors més grans que tenen. D'aquells errors que no penses que passaran quan comences el curs. En primer lloc, alguns han fet algun curs anterior i barregen coses: confonen la barra de google amb la barra d'adreces. O el cas que em trobo amb tots els alumnes: no escriuen correctament les webs, ni el correu electrònic, ni la clau (i no em refereixo a faltes ortogràfiques sinó a que no es fixen el que teclegen o no es fixen on hi ha punts i on no).

Els hi he parlat dels blocs. Vaig explicar que tothom es podia fer un bloc i que era una de les activitats que més els hi podria agradar. Fins i tot, els hi vaig posar l'exemple de la dona de 95 anys que es va fer el seu propi bloc (bé, li va fer el nét). Així que si mai veieu una persona de més de 60 anys fent un bloc, podria ser que fos un dels meus alumnes.

I properament en formaré més.