dimecres, 23 d’abril del 2008

Coi de burocràcia!

Aquest matí no ha estat un matí de Sant Jordi. Aquest matí ha estat un matí burocràtic. Havia d'anar a la Seguretat Social a que em donessin un número per a poder treballar amb contracte (fins ara sempre he estat il·legal o amb convenis).

Total, que en principi havia d'anar a Martorell, perquè és l'oficina més propera. Hi vaig i em diuen que allà no ho fan això, que haig d'anar a Sant Feliu de Llobregat. Toca't els ous, mitja hora perduda. Cap a Sant Feliu. Arribo i em fan passar per un detector de metalls, que més que això crec que deuria ser un detector de matèria orgànica, perquè li ha pitat a tothom (a mi també). Pregunto a informació i sí, estic al lloc correcte. Em donen un imprès i l'omplo amb les dades que sé contestar. Espero el torn, em toca, haig de pujar un pis. Pujo i em trobo la noia que m'ha tocat per a que m'atengués (per què coi em mira com si fos marcià?). Em diu: "T'has equivocat de totes totes". I jo ja pensant que hauria de tornar a Martorell. Diu: "Això és una altra taula, està al pis d'abaix, no hauries d'haver pujat, t'han indicat malament". Segon "toca't els ous".

Arribo abaix, haig de tornar a esperar un altre torn i per fi arribo a la taula en la que el funcionari que l'ocupa no em mira com si fos estrany. Li dono el formulari i em diu que jo ja tinc número. Cony, per què?, si jo mai he vingut aquí a fer això! I m'explica que al tenir assegurança a l'escola, ja tens un número assignat. Tercer i últim "toca't els ous".

Bé, almenys ha servit per dues coses tot aquest maldecap: m'han modificat les dades del domicili (perquè des de l'escola em vaig traslladar un cop) i tenia un error al nom: en comptes de "Javier", tenia "Javir". Així que un individu em va canviar el nom, eh!

Què? Que si em dic "Javier"? Sí, sí, es veu que si. Mons pares m'ho van posar així i quan demano raons em diuen que no ho saben, simplement va ser així. Però no em quedaré de braços plegats. Un dia aniré per a que em catalanitzin el nom. Sortiré dient-me oficialment "Xavier" i remugant "coi de burocràcia!".

3 comentaris:

Farbalà ha dit...

Aix, sempre és el mateix!! La veritat és que no canviarà mai això de no simplificar processos.
El que em sembla molt fort és que possesin malament el nom! Com que Javir??? Que paxa que ja no saben ni escriure?? O és que no ho repassen???

Bé, l'administració sempre serà igual: igual de lenta!!!

Jansy ha dit...

Tens raó en això de simplificar processos. Jo mateix m'he preguntat aquests dies per què necessito un número de DNI, un número de Seguretat Social mèdic i un número d'afiliació si podria tenir el mateix número per tot?

Luke ha dit...

Tot això m'ha recordat allò de l'Astèrix i les 12 proves xD que anaven a un lloc a demanar un formulari d'imprès i els enviaven d'una finestreta a una altra XD