Tots sabem que l'entrada i sortida de Barcelona per carretera és molt fràgil. Només fa falta un sol accident/incident per a que s'embussi tota l'àrea metropolitana. Avui han hagut de tallar la Ronda Litoral per la fuga que hi ha hagut al port i això ha creat que Barcelona quedés bloquejada costat Llobregat - costat Besós.
Cada matí, es formen cues per les vies d'entrada a la ciutat. Conductors, sols i escoltant la ràdio per passar l'estona odien conduir i fer cua. Mentrestant, 40 persones fan miracles per a poder viatjar en bus. Cada mitja hora passa un autobus per Sant Andreu de la Barca, en direcció a Barcelona. Trigarà més que els cotxes en arribar (tot i que aquests fagin cua) i portarà tot de gent enxovada a l'interior a treballar o estudiar.
Un bus ple equival a 30 cotxes, pel que fa a la gent que transporta. Si el transport públic hagués de substituir els automòbils, la solució seria posar un bus cada mitja hora? Sé del cert que molts dels conductors de cotxe desitjarien anar en bus, en tren. Però... és impracticable! Si tothom que ho desitgés, ho fes, el caos es crearia a les parades del bus (a cops de puny per entrar primer). Per què no donem l'oportunitat definitiva al transport públic? La solució passa per a posar-ne més, simplement.
El tren i el metro. Normalment no tenim queixes amb això (bé, quan dic tren, vull dir Ferrocarrils). Però què costaria posar trens nocturns en tota la seva línia? Trens i metros tota la nit. Ni que sigui un o dos cada hora... Les proves que s'han fet fins ara donen bons resultats. Per què no ho apliquem sempre i a tot arreu?
I per altra banda, carai, necessitem més varietat. Si volgués anar a El Papiol (ho tinc a 5km), necessitaria fer una marató per anar-hi en transport públic! Conec un cas que per anar de Banyoles a Lleida va trigar 7 hores agafant 5 transports diferents. Té cap mena de lògica, això?
Llavors ens diuen que anem a 80km/h, per a que no fem cua i contaminem menys...
Cada matí, es formen cues per les vies d'entrada a la ciutat. Conductors, sols i escoltant la ràdio per passar l'estona odien conduir i fer cua. Mentrestant, 40 persones fan miracles per a poder viatjar en bus. Cada mitja hora passa un autobus per Sant Andreu de la Barca, en direcció a Barcelona. Trigarà més que els cotxes en arribar (tot i que aquests fagin cua) i portarà tot de gent enxovada a l'interior a treballar o estudiar.
Un bus ple equival a 30 cotxes, pel que fa a la gent que transporta. Si el transport públic hagués de substituir els automòbils, la solució seria posar un bus cada mitja hora? Sé del cert que molts dels conductors de cotxe desitjarien anar en bus, en tren. Però... és impracticable! Si tothom que ho desitgés, ho fes, el caos es crearia a les parades del bus (a cops de puny per entrar primer). Per què no donem l'oportunitat definitiva al transport públic? La solució passa per a posar-ne més, simplement.
El tren i el metro. Normalment no tenim queixes amb això (bé, quan dic tren, vull dir Ferrocarrils). Però què costaria posar trens nocturns en tota la seva línia? Trens i metros tota la nit. Ni que sigui un o dos cada hora... Les proves que s'han fet fins ara donen bons resultats. Per què no ho apliquem sempre i a tot arreu?
I per altra banda, carai, necessitem més varietat. Si volgués anar a El Papiol (ho tinc a 5km), necessitaria fer una marató per anar-hi en transport públic! Conec un cas que per anar de Banyoles a Lleida va trigar 7 hores agafant 5 transports diferents. Té cap mena de lògica, això?
Llavors ens diuen que anem a 80km/h, per a que no fem cua i contaminem menys...
4 comentaris:
Definitivament el transport públic és un caos. Jo trigo 2 hores per a nar a la uni en trens i metro, quan en cotxe ho podria fer en 30-45 minuts!!!
Jansy desde el mes d'octubre desde fa 2 anys, que es cuan en vaig treure el carnet de conduir, no he tornat a agafar mai més un transport public. Bueno, menteixo, algún cop per Barcelona he agafat un taxi per anar als llocs, ja que amb la castanya que portaba, no podia conduir. xD
PD: Si bebes, no conduzcas!!
Dafne, realment, el transport públic de forma radial amb Barcelona impedeix fer qualsevol trajecte d'oest a est (o viceversa). Només cal veure el que ens costa travessar el Llobregat!
Man1, ja m'ho crec que no l'hagis utilitzat més, el transport públic. I això del taxi, jo no ho consideraria transport públic (més aviat, servei públic).
Jo ho consideraria servei privat per que amb lo que costa...
Publica un comentari a l'entrada