dimarts, 13 de maig del 2008

Problema d'edats

El següent no és un problema dels típics d'edats que tots hem fet a l'escola. Aquest és un xic especial. La veritat és que no me n'havia trobat un de tant bo. L'he tret d'una pel·lícula plena de problemes matemàtics, "La habitación de Fermat". Us recomano que si la voleu veure no llegiu el problema; treurà tota emoció en aquell punt de la pel·lícula (per cert, força bona per ser espanyola, es va merèixer que li posés un 8 a Filmaffinity). Aquí teniu el problema:

Una mare és 21 anys més gran que el seu fill. Al cap de 6 anys, l'edat de la mare serà cinc vegades la que tingui el fill. Què està fent el pare?

És senzill, però em fa fer gràcia. D'aquí una setmana poso la solució en un comentari.

5 comentaris:

Carol ha dit...

Buscar-se una amant més jove... :)

Farbalà ha dit...

Jo se la resposata de la peli :P
Llavors no val oi?

Man1 ha dit...

que cabron el marit, en bon lloc està, jejeje

Luke ha dit...

És que és el que s'ha de fer, les dones són com tot, caduquen i clar te n'has de buscar una de nova quan toca per poder donar-li pal pelo XD

PD: No em feu cas
PD2: No em mireu malament
PD3: Jo sóc bon noi
PD4: Jo sóc molt feminista, com el Salva, m'agraden molt les dones.

Jansy ha dit...

La resposta correcta és la següent:

Actualment, si el fill té X anys, la mare en té X+21. D'aquí 6 anys, el fill tindrà X+6 anys, i la mare X+27 i alhora, la mare tindrà 5 cops l'edat del fill, és a dir, que X+27=5·(X+6).

Si resolem l'equació veiem que el fill té -3/4 anys, que és una edat negativa, per tant el fill encara no ha nascut. Com que 3/4 d'any equival a 9 mesos, podem suposar que...

...el pare està cardant amb la mare.