dimecres, 5 de març del 2008

Colombofòbia


Sí, colombofòbia. O ornitofòbia. Por o terror als ocells, més concretament als coloms. Hi ha molta gent que té fòbies: nictofòbia (por a la foscor), claustrofòbia (por als espais reduïts/tancats), acrofòbia (por a les alçades), pirofòbia (por al foc), coulrofòbia (por als pallassos) i, fins i tot, hipopotomonstrosesquipedaliofòbia (por a la lectura o pronunciació de paraules llargues). Tothom coneix algú que tingui una fòbia, o segurament en pateixes tu una (lector/a admet-ho!), si no n'estas segur/a, pots buscar la teva por entre aquesta llista de més de 200 fòbies.

Jo, sí, és patètic, pateixo colombofòbia. No suporto els ocells, no puc veure'ls. Em fan fàstic! Sobretot els coloms. No conec un ésser més estúpid que aquest ocellot urbà. Només fan que picar el terra, volar pels caps de la gent i fer sorolls estranys quan s'exciten. Quan veig un grapat de coloms me n'allunyo, si cal canvio de vorera. Mai passaré pel mig de la Plaça de Catalunya de Barcelona. De fet, només que n'hi hagi un de sol ja no m'hi acosto perquè no sé mai quan s'aixecarà i començarà a volar de manera totalment matussera. I si volen per sobre meu, acotxo el cap. A vegades, prenent algo a l'exterior d'un bar m'he sentit molt incòmode mirant els coloms com passen per sota les meves cames, o com s'enfilen sobre les taules i cadires. No m'agrada passar per la passarel·la que arriba al Maremàgnum, aquella que passa per sobre el mar i que sobrevolen un munt de gavines. No suporto l'olor de les gallines ni m'hi vull acostar. En definitiva, són un munt de coses.

Sé que és patètic, que a vegades se'n riuen de mi pel carrer, que si vaig amb algú es pensa que estic boig. Em conforta saber que hi ha molta gent que li passa el mateix, però em deprimeix saber que hi hagi gent que no ho entengui, o se'n rigui.

De fet, els coloms són una plaga. Els ajuntaments de tant en tant han de fer batudes per capturar coloms, ja que la seva població és incontrolable per si mateixa. S'alimenten de qualsevol porqueria que hi ha pel carrer, però encara és més greu que hi hagi persones (sense cervell), que els hi donen menjar, com si fós un acte de caritat. Això s'hauria de multar. Els coloms embruten amb els seus excrements corrosius, són portadors de malalties i donen mala imatge.

Bé, espero que això ho llegeixi algú que tingui por, fàstig, rebuig cap als coloms. Que sàpiga que hi ha més persones que els hi passa.