dissabte, 19 de juliol del 2008

Els Pets - Sant Andreu de Llavaneres - 19/07/2008

Per fi anava al poble que confon molta gent amb el meu: Sant Andreu de Llavaneres. I no el vaig visitar per gust sinó perquè hi feien un concert d'Els Pets, que encara no els havia vist en tota la seva esplendor en aquesta gira (al Senglar hi van fer un concert reduït). Això sí, vaig poder comprovar que és un poble residencial sense lloc per aparcar (i ja de pas, confirmar que el Vallès i el Maresme són un caos de carreteres).

El cas és que vam arribar un quart d'hora abans de l'inici de l'actuació (la segona que feien en un dia, ja que a la tarda havien tocat al Summercase. En aquesta gira Els Pets toquen en primer lloc tot el disc "Bon dia" de pe a pa, en l'ordre que estan al disc. Així que van començar per la cançó "Bon dia" (una mica estrany per començar, ja que la gent està encara freda), i a partir de llavors, totes les del disc passant per "Massa jove per fer-me gran", "Una estona de cel" (s'arregla la faldillaaa!) i "Jaio". Per acabar la primera part del concert, tres cançons que m'encanten: "Jo sóc el teu amic" (més lenta de l'habitual), "Tard" (una versió fantàstica, molt rockera i ràpida) i "Bona nit" on el Lluís Gavaldà sempre hi fa pujar algú del públic, en aquest cas una nena amb la que es van seure a l'escenari i van cantar la cançó. Una llarga estona d'espera va donar pas a la segona part del concert, que va començar amb cançons suaus com "Està plovent", "Agost", "Com anar al cel i tornar", "A batzegades" i "Aquest cony de temps". Per trencar el ritme, "Tarragona m'esborrona", "Parla" i "XL". Per aixecar la gent dues cançons recuperades "No t'enyoro", "La solució" i "Jo vull ser rei". I finalment, per acabar, "Pau", "Soroll" i un fragment de "Bon dia". Vaig trobar a faltar "Hospital de mar" i "Espurnes de coratge".

Un concert genial, amb una primera part molt bona, tot i que un xic estranya per les múltiples versions, i una segona part de menys a més que em va fer vibrar d'allò més i acabar cansat com mai. Que grans que són!