diumenge, 4 de juliol de 2010

Campanyes online

Ja n'he parlat a alguns posts: algunes empreses utilitzen les possibilitats d'Internet. És el cas d'una campanya de publicitat de la casa Sony per a promocionar una nova càmera: NEX-5. Bé, de fet la campanya no és de Sony sinó dels publicistes Bassat Ogilvy. I com han promocionat la càmera? Doncs regalant-la, però d'una manera ben innovadora.

Els de Bassat Ogilvy han utilitzat un grup de Facebook. Saben que així poden arribar a molta gent i ja se sap el que provoca el boca-orella (o mur a mur). La qüestió és que cada dia, durant 20 dies, s'amagaven 2 càmeres a Barcelona i 2 a Madrid. Amb l'ajuda de 3 pistes mitjançant Facebook, les persones que la trobessin primer, la guanyaven. La veritat és que hi havia pistes per tot: imatges, frases sense sentit, vídeos, música... Jo no he anat a la recerca de cap càmera, tot i que si visqués a Barcelona ho hagués fet sense cap mena de dubte.

Fins i tot amb aquesta iniciativa, a part de donar a conèixer la càmera, s'han fet amistats que anaven dia rere dia darrere les càmeres. També s'han gravat vídeos de les captures penjats a Youtube com aquests:

Madrid



Campus Nord, Barcelona

3 comentaris:

Núr ha dit...

Ostres! Jo ni ho havia sentit!!! :S

Elessar ha dit...

Vaja home, amaguen una càmera en un lloc per on porto 6 anys passant-hi 2 cops al dia, però justament en una època en què no hi passo, XD.

Jansy ha dit...

Núr, la veritat és que no s'ha fet gaire ressó, però no em vull imaginar 200 persones buscant una càmera en un sol lloc.

Elessar, el que seria bo és que te l'haguessis trobat sense voler! Això sí que seria sort!